Resurse gratuite pentru predarea online Gutenberg Training of Online Trainers

Gutenberg Training of Online Trainers

Categorii de resurse gratuite

Am pregătit pentru toți practicienii educaționali interesați de procesul facilitării orelor online o serie de materiale, din următoarele categorii: o serie de clipuri video care tratează în detaliu etapele și conceptele principale ale predării online, apoi varianta scrisă a acestora – sub forma unor bookleturi, o serie de ateliere demonstrative, în care vă prezentăm exemple și bune practici în facilitarea online, precum și o serie de articole ce aprofundează subiectele parcurse.

Ce înseamnă Gutenberg ToOT – Training of Online Trainers?

Conceptul „Training of Online Trainers” (sau Formare de Formatori în mediul Online) reprezintă un program de formare a cunoștințelor, abilităților și atitudinilor responsabililor de procese educaționale, pentru predarea online.

Gutenberg ToOT – Training of Online Trainers vine în sprijinul practicienilor în educație din toată țara (profesori, educatori, traineri, lucrători de tineret etc.) în tranziția proceselor educaționale din offline, către online și blended learning, făcând accesibile instrumente pentru livrarea de experiențe educaționale eficiente.

Program de formare în predarea online

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

1. Design de curs

Pentru a putea susține un workshop sau un curs online sau orice proces educațional în mediul online, avem nevoie de o structură pe care să putem construi sesiunile desfășurate.

Etape precum Warm-up (1), Așteptări (2), Tranziția spre temă (3), Conținut (4), Punerea în practică (5) și Cool-down, sesiunea de feedback (6) devin pilonii care vor asigura eficiența unei lecții online.
Parcurgem împreună acest schelet, oferind pentru fiecare etapă un instrument online ca metodă alternativă la mediul offline.

2. Didactica online

Având profilul cursantului în minte, atunci când ne construim un curs, următorul pas este să stabilim obiectivele de învățare. Și, mai mult decât a înșira niște informații pe care ne dorim să le stăpânească cursanții, sunt obiectivele de competențe: Ce anume ne dorim sa poată FACE cursanții?

În această lecție, vorbim despre cum să ne setăm obiectivele de învățare și despre cum să alegem cele mai potrivite metode prin care le putem atinge.

3. Gamification

Dacă în lecția anterioară se argumentează importanța metodelor în atingerea obiectivelor, acum intrăm în profunzimea subiectului, prin explicarea termenului de Gamification.

Dezbatem următoarele întrebări: „De ce gamification? La ce ajută?”, apoi discutăm despre modalități de aplicare în practică și, în final, vom face o analiza mai critică a subiectului, pentru a înțelege cum integrează în contextul nostru.

4. Evaluarea online

Atunci când dorim să facem o evaluare, putem să analizăm progresul individual al cursanților sau progresul colectiv, prin evaluarea atingerii obiectivelor.

În primul caz, vorbim de evaluarea individului, care este sistematică, este specifică cursantului și are scopul de a îmbunătăți traiectoria acestuia în procesul educațional. În al doilea caz, în evaluarea obiectivelor, facem referire la o evaluare la nivel macro, de grupă.

Booklets

V-am pregătit o serie de broșuri digitale despre toate conceptele abordate în Training of Online Trainers, precum și despre instrumente digitale ce pot fi utilizate în predarea online, cu exemplificări, recenzii și sfaturi despre punerea în practică a acestora la orele de cursuri online.

Dați click pe imaginile de mai jos pentru a avea acces la aceste fișiere în format PDF.

Coperta toolkit
Toolkit Facilitare Online

13 aplicații și platforme utile în predarea online

Coperta Modul facilitare online
Ghidul Facilitatorului Online

Idei adunate dintr-un training de formatori online

Anexa nr. 2 la Ghidul Facilitatorului Online

Stiluri de învățare specifice

Ateliere demonstrative

Aveți la dispoziție o serie de ateliere demonstrative, sub forma unor video-uri ”HOW TO”, în care vă prezentăm exemple și bune practici în facilitarea online, în baza unor modele de ateliere nonformale pentru diferite grupuri-țintă, ce pot fi susținute în mod eficient și interactiv în mediul online.

1. How to: Atelier Germană pentru începători – elevi

Atelierul reprezintă o sesiune introductivă de germană, facilitată într-un mod interactiv și jucăuș, cu numeroase aplicații integrate, urmărind acumularea de noi cuvinte și exersarea vocabularului.

Acest atelier este destinat copiilor între 10-14 ani și abordează tematica: limba germană pentru începători.

2. How to: Atelier Germană pentru intermediari – avansați – tineri și adulți

Respectând designul de curs discutat pe larg în modulul de bază, asistăm acum la o lecție demonstrativă care prezintă modalități și tehnici de predare a limbii germane într-un mod interactiv.

Acest atelier este destinat unui grup de tineri sau adulți și reprezintă o lecție introductivă de limba germană.

3. How to: Atelier Growth Mindset

Dintre obiectivele acestui atelier menționăm înțelegerea următoarelor aspecte: inteligența poate fi dezvoltată, gândirea este flexibilă / adaptabilă în funcție de situație și folosind anumite tehnici putem să contribuim la mentalitatea noastră de creștere.

Acest atelier este destinat copiilor și tinerilor, cu vârsta cuprinsă între 12-16 ani, pe tema: Mentalitate de creștere versus Mentalitate fixă.

4. How to: Atelier Comunicare eficientă

În acest atelier prezentăm caracteristicile actului de comunicare și trăsăturile care o fac eficientă, precum și cele 4 laturi ale comunicării, care sunt elementele de bază în construirea unui discurs oral reușit.

Acest atelier este destinat liceenilor, tinerilor cu vârste cuprinse între 15-18 ani, pe tema: Comunicare eficientă și discurs oral (Public Speaking).

Articole despre predarea online

Vă invităm să parcurgeți și articolele dedicate pe subiecte de predare online, pentru aprofundarea sfaturilor, conceptelor, metodelor și instrumentelor abordate și în cadrul programului de formare, toate acestea contribuind cu siguranță la dezvoltarea unor programe educative online eficiente și interactive.

Testimoniale

Participanții pogramului de formare Gutenberg Training of Online Trainers, din cadrul modulelor desfășurate în perioada octombrie – decembrie 2020, împărtășesc cu noi impresiile și beneficiile resimțite în urma participării la programul de formare.
Dorim să mulțumim tuturor pentru interesul și implicarea de care au dat dovadă.

Sprijin pentru dezvoltarea programului Gutenberg ToOT

Programul Gutenberg ToOT este inițiativa Asociației Gutenberg – Organizația tinerilor vorbitori de limba germană din Satu Mare și este posibil datorită sprijinului obținut în cadrul programului Start ONG, în anul 2020. Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultură. Valoarea totală a programului este de 500.000 euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale / de inițiativă. Mulțumim pentru sprijin acordat, fără de care acest program de amploare nu ar fi fost posibil!